Handla enkelt med delbetalning,
faktura eller kortbetalning
Allt du handlar i webshoppen
eller i butiken får du bonus på.
Nordens största hobbybutik.
Över 120000 st artiklar i lager
Standard frakt 29 kr
inom Sverige med DHL.
0
0

Våra leverans- och försäljningsvillkor

  1. Med kontokort: Vi accepterar VISA och MasterCard/EuroCard. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs. mycket säkra. Endast frakt tillkommer.
     
  2. Avhämtning i butiken inom 10 dagar: Du kan betala kontant eller med kontokort VISA, MasterCard/EuroCard, Diners. Klicka här om du vill se öppettider m.m. Inga andra avgifter tillkommer.
     
  3. Mot förskottsbetalning: Till vårt Bankgiro 5547-5461 eller (IBAN: SE0850000000052021013308 med SWIFT: ESSESESS)  Inbetalning måste vara oss tillhanda inom 10 dagar. Endast 29 kr i frakt tillkommer inom Sverige.  För export av små paket kontakta gärna oss via telefon 08-248910 och fråga angående portot.
     
  4. Standardfrakt = Paket med DHL eller brev med posten kostar 29,00 (Gäller ej skrymmande paket (startsatser, flexräls, balsa tex.) då tillkommer 90,00)

     
  5. Mot faktura 14 dagar:           
    Köpvillkor: Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 28 kr kr inkl moms. 

     

  6. Dela upp betalningen

    Genom ett samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Du kan handla för mellan 1 000 kr och 50 000 kr. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Kreditor sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela den kvarvarande skulden.
    När du väljer att dela upp betalningen av ditt köp och bekräftar din order görs din ansökan om delbetalning. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan behandla din order omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett annat betalsätt.
    Klarna AB kommer skicka ett kontoavtal hem till dig. Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert.

    Delbetalningsalternativ

    • 3 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 95 kr)
    • 6 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 195 kr)
    • 12 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    • 24 månader med 9,95 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    • 36 månader med 9,95 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
    Aviavgift om 29 kr tillkommer.
    Engångsavgift = Fakturaavgift på 50,00 tillkommer.
     

    Grundkraven för att beviljas delbetalning

    • Du måste ha fyllt minst 18 år
    • Du måste ha en fast årlig inkomst på minst 120 000 kr
    • Du måste vara svensk medborgare
    • Du får inte ha några betalningsanmärkningar

    Vid delbetalning måste personnummer samt årsinkomst anges i kassan i rutan "Dina uppgifter". Leverans sker endast till den adress där beställaren är folkbokförd.

    Effektivränta vid köp om 10 000 kr med 0 % ränta i 12 månader är 14,30%. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Kreditor Europe AB inhämtar en kreditupplysning. Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Kreditor Europe AB på 08-586 126 00 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka e-post till info@klarna.se

    Räkna ut din effektivränta 

    Läs allmänna kontovillkor för delbetalning 
     

Observera att om du inte väljer vilket betalnings-/leveranssätt som du önskar så kommer varorna att bli hemskickade när vi erhållit din förskottsbetalning.

Vid ev. restorder: Leveransdagens pris gäller pga ev. valutaförändringar. (Se avsnittet om nyheter)

 

 


 

Om du beställer från MJ-Online och vissa artiklar* blir restnoterade kan du, om du så önskar, undvika ytterligare fraktkostnader genom att göra enligt följande punkter:

* gäller ej nyheter, specialartiklar med osäker leveranstid och ej prissatta artiklar (dvs. 0,00). Alla nyheter som bokas på en order oavsett andra beställningar räknas som en egen order vid hemkomst då vi ej kan räkna dessa som en restorder på lagd order. Är nyheten prissatt och denna förskottsbetalas vid ordertillfället skickas denna fraktfritt + att betalt pris garanteras.

 

Återköp: Vi godtar returer (öppet köp) inom 14 dagar, dock endast om du först ringer oss. Portokostnad tillkommer dig, posten har speciella förpackningar för postorder returer.
Om du returnerar ett köp som du har begärt FAKTURAKÖP på blir det extra kostnader som ej har med varans återköp att göra. Fakturan kostar 2,95% av varuvärdet + fakturaavgift + frakten till dig som vi måste ta betalt för.
Exempel: Ett köp för 1000,00 ger en kostnad på 29,50 + fakturaavgift 28,00 + faktiska portot som är 140,00 (som du fått betala subventionerat 29,00 vid köpet.) 

Om du inte hämtar ut ditt paket / försändelse tillkommer dessutom en retur avgift på 200,00 för våra extrakostnader.

Felaktig vara: Vi godtar returer (inom 8 dagar) endast om du först ringer oss och vi godkänner din retur + att den högsta portokostnad 65,00 med Schenker (1-10kg) som vi står för. 

Ej uthämtat paket, Om du inte hämtar ut den beställda varan får du en påminnelse från transportföretaget. Efter en viss tid skickas paketet tillbaka till oss. Normalt måste du betala kostnaderna för returfrakt (se ovan) + ny paketkostnad till dig.

Garantier: Normalt gäller reklamationsrätt 3 år på allt nytt elektriskt material (lok, transformatorer, kör kontroller, digital etc.). Kolla med oss innan du skickar tillbaka. Normalt står alltid kunden för transporten till butiken där varan är köpt.
Garantins giltighet förutsätter att du använt artikeln enligt fabrikantens anvisningar.

Vi reserverar oss för felskrivningar och fel på hemsidan (vi har över 200,000 artiklar) och det kan ligga gammal information på produkten.

 

Användarvillkor för PayEx Faktura (SE)

Information om personuppgifter och kreditprövning

Insamling av personuppgifter och kreditprövning är en förutsättning för vi ska kunna behandla önskemål om betalning på kredit. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Tas en kreditupplysning kommer en kopia att skickas till dig per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi kommer att lämna de personuppgifter som inhämtas i samband med köp till PayEx, 621 88 Visby, som behandlar personuppgifter i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll, för fakturering och annan hantering som är knuten till fordran, samt för statistik- och analysändamål exempelvis för att undvika bedrägerier, för att utveckla nya produkter och för beslutsstöd vid inkasso. Uppgifterna kan lämnas ut till underleverantörer och till myndigheter och annan som har rätt till uppgifterna enligt lag. Uppgifterna kan också användas för marknadsföring av PayEx produkter, via brev, e-post eller på annat sätt, om du inte skriftligen anmäler till PayEx att du inte samtycker till detta på den adress som PayEx anvisar.

Information om överlåtelse

”Fordran kommer att överlåtas till PayEx Sverige AB, 556735- 5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx på det konto som PayEx anvisar”.

Leveransvillkor

Leverans sker till din folkbokföringsadress.

Betalningsvillkor

Faktureringsavgift tas ut med följande belopp: [Kund anger den faktureringsavgift kund tillämpar]. Faktura ska betalas så att den är mottagaren till handa senast 14 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande reporänta + 19,00%, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna”.

 

Frågor om ovan kan ställas till Jan Wallin Telefon 08-248910 därefter 2 på din tonvalstelefon